tirsdag, november 07, 2006

sunder igen

Så har sunderen været her igen. Anna vejer 9,2 kg og er 71 cm lang. Hun vokser lige efter sin kurve, så det er rigtig fint.
Vi snakkede om forskellige ting - fx hvordan jeg kan stimulere hendes sproglige udvikling - her er hun ikke helt så fremmelig som på det motoriske område. Det forstår man jo ikke, når man tænker på, hvor meget hendes mor snakker... Til gengæld mente hun, at Anna snart vil kravle :)
Hun mente også, at det var på tide, at Anna kom ind at sove på sit eget værelse. Både for hendes og for min skyld. Så hun skal sove derinde for første gang i nat. Jeg kan mærke, jeg ikke har det godt med det, for jeg vil helst have min lille pullerguller tæt på mig. Jeg tror, Anna er mere klar til det end hendes mor er. Men jeg må jo bare tage mig sammen... og ligge søvnløs hele natten for at høre, om hun græder...
Martin er kold og kynisk. Han var helt enig med sunderen, og mente kun det kunne gå for langsomt med at få Anna ud af soveværelset. Måske er han træt af at sove på sofaen.

Sundhedsplejersken kommer igen når Anna er 8 måneder. Det bliver nok det sidste besøg - det er svært at vide i disse kommunesammenlægningstider. Muligvis bliver der også et besøg, når hun er 1½ år.