tirsdag, september 05, 2006

4 måneder


Anna blev fire måneder i søndags. Hun fejrede den store dag hos farmor og farfar, og det er jo klart, når man sådan er aftenens hovedperson, at man ikke vil i seng til normal sengetid. Anna skreg, hylede og brækkede sig i en time - til stor glæde for hendes mor.

Hun har opdaget sine tæer og er meget glad for at pille ved dem. Men kun, når der ikke er strømper på - ellers er de fuldstændig uinteressante. Det betyder, at det tager rigtig lang tid at skifte ble, fordi man ikke kan komme rundt om benene, når hun ligger der og holder fast.
Jeg kan huske, da jeg var lille og lå der og fægtede for at få fat i mine fødder, og når jeg så fik fat, var jeg pavestolt over, at jeg sådan hjalp min mor. Det overfører jeg selvfølgelig på hende, så jeg tænker at hun prøver at hjælpe mig, og DET er da sødt.

Hun er blevet rigtig god til at koordinere sine hænder og tager fat i alting for at undersøge dem. Også vores ansigter. Hun kan også næsten sidde selv - især hvis hun læner sig lidt fremover, så mavedellen hviler på lårdellerne.

Sundhedsplejersken skulle have været her i går, men hun var blevet syg. Så I må vente med information om mål&vægt.